Miegodami praleidžiame trečdalį gyvenimo. Miego kokybė turi didelę įtaką mūsų sveikatai. Gilus ir ramus miegas – geros savijautos ir puikios nuotaikos pagrindas. Pagrindinė čiužinio paskirtis yra užtikrinti taisyklingą kūno ir stuburo padėtį miegant, nes tai įtakoja poilsio kokybę. Čiužinys turi prisitaikyti prie kūno, o ne atvirkščiai.

Svarbiausia, kad čiužinys atitiktų sveiko miego reikalavimus. Antra – jis turi būti nei per kietas, nei per minkštas. Trečia – daug kas priklauso nuo to, iš kokių medžiagų jis pagamintas: lateksinis, spyruoklinis, poliuretaninis. Patartina rinktis ergonomiškus ortopedinius čiužinius, kurie prisitaiko prie žmogaus kūno kontūrų, tolygiai paskirsto svorį ir išlaiko stuburą taisyklingoje padėtyje.

Skirtingiems žmonėms, kad jaustųsi patogiai, reikia skirtingų čiužinių, pvz.: iki 60 kg sveriančiam žmogui labiausiai tinka minkštesnis čiužinys, į kurio sudėtį neįeina kokosų pluoštas; 60-90 kg svorio asmenys taip pat gali rinktis minkštus arba vidutinio kietumo ortopedinius čiužinius; 90-110 kg sveriantys turėtų rinktis vidutinio kietumo arba kietesnius ortopedinius čiužinius; sveriantiems virš 110 kg reikia kietesnių čiužinių.
Taip pat svarbūs ir čiužinių užvalkalai. Renkantis užvalkalą, būtina atsižvelgti į tai, ar jis nuimamas, ar pasiūtas iš dygsniuoto audinio, ar turi antialerginių savybių, ar galima jį skalbti, ar turi žieminę ir vasarinę puses. Pirkdami čiužinį reikia nepamiršti, jog tai investicija į sveikatą.

Vaikams ir paaugliams paprastai renkami čiužiniai be spyruoklių. Čiužiniai vaikams turi būti pakankamai stiprūs, kad atlaikyt šokinėjimą. Paaugliams geram miegui tinka lateksiniai čiužiniai be spyruoklių arba čiužiniai iš viskoelastinių putų. Kūdikiams paprastai perkami specialūs, tik jiems, pritaikyti čiužiniai, pvz.: čiužinys „Amelka“.  Mažamečiai gali miegoti ant bet kokios rūšies čiužinio, svarbiausia, kad čiužinys turėtų gerai praleisti orą.

Svarbiausia jaustis patogiai.

Rinkdamiesi čiužinį negailėkite laiko, o pirkdami – pinigų. Apsilankykite specializuotą parduotuvę, kur pagal jūsų svorį, amžių, ūgį bei asmeninius pageidavimus bus pasirinktas tinkamiausias čiužinys. Rekomenduojame nesidrovėti ir būtinai ant jo prigulti, patikrinti, ar jis jums patogus, ar tinkamas minkštumas ir pan. Jei čiužinys tinkamas, gulint ant šono stuburas turi išlikti tiesus. Reikėtų rinktis ortopedinius čiužinius, kurie visa savo struktūra prisitaiko prie žmogaus kaulų bei raumenų sistemos. Tokie čiužiniai miegant padeda išlaikyti taisyklingą stuburo padėtį, raumenų grupių balansą.

Kaip veikia ortopedinis čiužinys?

Ortopediniuose čiužiniuose būna trys, penkios arba septynios anatominės zonos. Jos pakaitomis išdėstytos pagal kietumą ir minkštumą. Tos zonos, kur žmogaus pečiai ir dubuo, minkštesnės, o visos kitos – kietesnės. Šios zonos prisitaiko prie kūno, kūno svoris tolygiai paskirstomas, todėl miegančiojo ant šono stuburas neišlinksta „S“ raidės forma. Sumažinamas spaudimas atramoms, kad kuo mažiau būtų užspaudžiama kraujotaka, bei kiek įmanoma būtų atpalaiduoti raumenys. Ortopedinis čiužinys neįdumba, nesudrimba ir yra ilgaamžis.

Koki čiužinį pasirinkti – lateksinį, spyruoklinį, poliuretaninį ar viskoelastinį? Kuris yra geresnis, sveikesnis, patogesnis?

Geri yra visi čiužiniai, svarbiausia, kad būtų teisingai panaudotos medžiagos: tankis, sluoksnių storis, kietumas ir t. t. Čiužiniuose naudojamos įvairios spyruoklių sistemos, paminkštinimo ir pamušalo kombinacijos, todėl modeliai skiriasi vienas nuo kito. Jei čiužinio pagrindą sudaro putų poliuretanas arba viskoelatinės putos, čiužinys itin elastingas, nesideformuoja, forma nesikeičia net po daugelio naudojimo metų. Poliuretaninis čiužinys yra optimaliausias variantas alergiškiems žmonėms. Tačiau, įvertinus visas teigiamas ir neigiamas savybes spyruokliniai čiužiniai laikomi patogesniais. Spyruokliniuose čiužiniuose naudojamos spyruoklės gali būti kelių tipų: „Bonell“, „Pocket“, „Multipocket“.

Kaip dažnai čiužinį reiktų keisti?

Net ir pačios kokybiškiausios medžiagos su laiku nusidėvi, be to, miegodamas žmogus per naktį išprakaituoja apie 0,5 litro skysčio. Todėl higienistai rekomenduoja čiužinį keisti kas 5-8 metus ar greičiau, jei jis susidėvėjo.

Ant kokio pagrindo dėti čiužinį?

Geriausias pagrindas čiužiniams – medinės grotelės, jos leidžia puikiai ventiliuotis, dėl jų geriau funkcionuoja čiužinio anatominės zonos.